dinsdag 4 december 2007

En nog een schip dat zo heet, toch niet hetzelfde?


2 opmerkingen:

  1. Hallo Ina,
    Ik las de gegevens over het schip "Bentveld".
    Die had ik ook van het NA. Ik wilde graag weten wat voor type schip het was dus op naar de bibliotheek van het vernieuwde scheepvaartmuseum in Amsterdam, om te kijken of zij meer gegevens hadden. Hij is gebouwd op een werf voor de Kamer van Amsterdam niet waar, dus ik dacht bingo. Een prachtige bibliotheek maar geen gegevens. Die meneer heeft ontzettend zijn best gedaan, maar ik ben niet verder gekomen. Nu mijn vraag: zijn er inmiddels al meer gegevens boven water gekomen (om bij het onderwerp te blijven) of kan je misschien nog suggesties geven, zodat ik wat meer over het schip zelf te weten kan komen?
    Alvast bedankt voor de reactie.
    Groet,
    Greja.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Greja, ik moet je teleurstellen, ik weet verder niets over de Bentveld. Het scheepvaartmuseum was wel een goed idee van je! Misschien is het schip in de Zuidelijke Nederlanden gebouwd? Ik zal het scheepvaartmuseum in Antwerpen eens vragen of zij toevallig iets weten!
    Groetjes,
    Ina

    BeantwoordenVerwijderen